PR = Pokkers Relevant, hele tiden

PR for din bog

PR som vi kender det er en nødvendighed. Kort og godt.

PR så er det sagt. Det var så alt for dette indlæg om PR.

Der er næppe nogen grund til at uddybe, men blot konstatere at:

Vi har brug for medierne og de har brug for os.

OK, da! Jeg er trods alt en skriverkarl, og kan selvfølgelig ikke lade det udsagn stå alene. Her får du resten af indlægget.

 

Lyder det skræmmende. PR og medier er en nødvendighed. PR skal tages alvorligt, fordi du har brug for dem og omvendt.

Medie verdenen, der omgiver os konstant, er en omfattende jungle. Den er rykket helt ind, på skødet af os, på Ipad eller labtop. Den følger os dagen igennem på mobil telefonen og vi vil vide alt om alle til alle tider. Fagre nye verden.

” Jamen, jeg har ikke forstand på reklame og PR! Jeg vil være forfatter og skrive. Det er det jeg kan!” Tænker du måske?

Jeg er helt enig med dig. Du skal gøre det du er bedst til, nemlig at skrive. For mig at se er sagen, at vi ikke må være blåøjede. Det er nærmest umuligt at undvære medierne, hvis du vil gøre opmærksom på dine bog-værker.

Gør du det ikke selv, hvem skal så gøre det?

Ingen ved, at du sidder på dit lille kammer på 6 m2, med et “hakkebræt” af en PC, fra slutningen af sidste århundrede.  Du skriver muligvis i øst og vest, men du er god til det. Du er selv tilfreds.

Hvem ved det? Ingen ved det, hvis du ikke deler glæden ved dit skriveri med andre.

socialmediatictactoeNu bliver det lidt farligt…Tør du forsætte?

Her får du et par forslag til at komme igang :

  • Lav en PR- plan.Tænk dit PR-forløb igennem.
  • Start i det små. Lav en enkel hjemmeside på f.eks Facebook
  • Beslut dig for at lave en del fodarbejde selv, hvis du har lidt erfaring med sociale medier. Inddrag dit netværk, hvis nogen kan hjælpe dig videre.
  • Har du mulighed for professionel assistance, vil du spare meget tid og bekymringer. Jeg har selv brugt og kan varmt anbefale :   https://da-dk.facebook.com/people/Mette-Røhrmann-Bau/1348516045

Det er ikke for at ødelægge din lørdag,at jeg nævner PR. Det er kun for at du er på forkant med dit arbejde som forfatter. Samtidig hjælper du medierne i deres planlægning. Det giver begge parter de bedste muligheder for at du og din bog er med i kapløbet om en del af kagen.

Gør dig selv den tjeneste at tænke PR ind i dit bog forløb.

Allerbedst så tidligt som muligt.

Rigtig god weekend og vinterferie ( hvis du er blandt de heldige)